Minimag - Hírek nemcsak szülőknek

Minimag - Hírek nemcsak szülőknek

Te hogyan vásárolsz? Tudatosan, impulzívan? Vagy sehogy: no buy van?

Te hogyan vásárolsz? Tudatosan, impulzívan? Vagy sehogy: no buy van?

Minden, amit tudnod kell a vásárlási szokásainkról és az ide év nagy tiktok trendjéről az ebben a cikkben benne lesz.

A haul és unboxing videók világában úgy tűnik a shoppingolás egy igazi örömforrás lett. Bár a pénztárcádnak biztos nem tesz jót, de a közérzetünkön sokat segít, állítólag. Egy pillanatra álljunk meg:vajon tudatosan vásárolunk-e? Vagy csak sodródnunk a fogyasztás sodrásában, ahogy influencereink szelektált világában minden csillog és vonzó(nak tűnik)?  

Az impulzusvásárlástól a túlfogyasztásig

Az Impulzusvásárlástól a Túlfogyasztásig

Az elmúlt időszakban a vásárlási trendek új dimenzióba léptek, ami új szokásokat hozott a fogyasztói kultúrába.  Ilyen például az impulzív vásárlás, vagyis amikor azért shoppingol az ember lánya, hogy örömet szerezzen magának, nem pedig azért, mert szüksége van azokra a termékekre.

Vagy itt van például  az influencer vezérelt világunk generálta túlfogyasztás. Hajlamosak vagyunk mindenre rávetni magunkat, amit kedvenc közösségi média személyiségeink ajánlanak.

Esetleg hobbiból vásárolhatunk, mert jó időtöltés.

húsvéti banner

Gondoltad volna, hogy a vásárlás is kinőheti magát egy függőséggé? Mi történik, ha ez a vásárlási hajlam már nem csak hobbiból történik, hanem szenvedéllyé válik? 

Minden ilyen vásárlási szokásnak a következménye a felhalmozás. Amikor már nem fér a szekrénybe a sok ruha, vagy neked is akkora smink készleted van, mint egy influencernek.

Esetleg a kedvenc arcápolódból még a tartaléknak is tartaléka van.

Úgy tűnik sok(unk)nak elege lett ebből és az elmúlt években felütötte fejét a közösségi média felületein (YouTube, TikTok) a NO BUY kihívás, ami arra ösztönzi az embereket, hogy ne költsenek feleslegesen ilyen termékekre, ezzel is elősegítve a tudatos fogyasztást.

A NO BUY kihívás: a tudatos fogyasztás új trendje

@abidaunton NO BUY 2024 has begun – my makeup consumption is totally out of control and my collection is way too big! Share if you’re also on a no buy this year 😊 #overconsumption #nobuy2024 #consumerism #minimalism #nobuy #nobuychallenge #hoarder #makeupchallenge #makeup Thank you @megi ♬ original sound – Abi Daunton

Mint lelkes TikTok felhasználó találtam rá @Abidautnton videójára, amiben bemutatja elszabadult sminkkollekcióját, és elmondja miért döntött úgy, hogy a 2024-es évben nem költ szépségápolási termékekre.  Abi akkor jött rá, hogy nagy a baj, amikor egy influencer bontogatós videójában szereplő termékek mind megtalálhatóak voltak a saját kollekciójában is. Plusz egy későbbi videójából az is kiderült, hogy két év alatt több mint 5000 fontot költött szépségápolási termékekre.

A makeup no buy az idei év TikTok trendje, amivel a tartalomgyártók a tudatos fogyasztásra irányítják a figyelmet. 

A tavalyi évben a „deinfluencing” volt a nagy trend, mely szintén arra szolgált, hogy megreformálja az influencer közösséget, és arra ösztönözte a fogyasztókat, csak űgy, mint a no buy,  hogy megfontolt vásárlási döntéseket hozzanak.

Mi a NO BUY MAKEUP / MAKE UP NO BUY?

Visszatérve az új kihívásra, elsősorban a smink- haj- bőrápolási termékek tartoznak a no buy kategóriába.

Ez nem azt jelenti, hogy ha például elhasználtad a kedvenc alapozódat és nincs belőle másik otthon, akkor nem vehetsz egy újat. A kihívás lényege, hogy a már meglévő felhalmozott készleted csökkentsd.

Azzal, hogy nem veszel újat, hanem a meglévők közül fogsz használni. Ugyanis, mint Abi esetében is, akik erre a kihívásra szánják el magukat több tucat alapozóval, szépségápolási termékkel rendelkeznek. 

Hogyan működik a NO BUY kihívás? Azaz mik a szabályok

no buy makeup

Kőbe véset szabálya nincsen a kihívásnak, ezt mindenki egyénileg tudja megalkotni a saját kollekciójára szabva. De vannak bizonyos támpontok, amik segíthetnek, hogy sikeresen tud venni ezt az akadályt:

  • Idő: A végcélja a kihívásnak, hogy 1 évig ne vásárolj feleslegesen, de ha úgy érzed nem vagy elég erős, akkor csökkendhetet az idő keretet, 3 hónap vagy fél év is lehet.
  • Csak utánpótlás: Abban az esetben, ha és amikor, egy szeretet termékedet elhasználtál, és nincs másik, amit használni tudsz, vásárolhatsz egy újat belőle.
  • One-in, One-out: Ha a készletedből kifogyna egyfajta termék, mondjuk egy szájfény, akkor vehetsz helyette egy rúzst.
  • Tölts fel a hiányosságokat: Ha vannak bizonyos hiányosságok a szépségápolási rutinodban akkor beszerezheted azt, de csakis akkor, ha az összes követelményeddel megegyezik.
  • Költségvetés: Alakíts ki egy költségvetést lehet az havi vagy évi, amelyben leírod mennyi pénzt szánnál a termékekre.
  • Csak tervezett vásárlások: Figyelj oda, hogy csak akkor vásárolj, amikor tényleg szükséged van a termékekre, és előtte járj utána, hogy azok bele illeszkednek-e az általad meghatározott szempontokba.
  • Project Pan: Egyszerre csak bizonyos számú terméket használj, például a mindennapi sminked elkészítéséhez minden termékből csak egy-két darab legyen, és azokat addig használd míg el nem fogynak. 

Te mikor szelektáltad ki utoljára a sminkes kollekciódat?

Meddig biztonságos a smink és a szépségápolási termékek használata?

Sokan tévesen úgy gondolják, hogy a sminktermékeknek nincs lejárata, ám sajnos ez nem felel meg a valóságnak. Valójában, akárcsak az élelmiszerek, ezek a termékek is meg tudnak romlani, ami nemcsak az esztétikai élményt ronthatja el, hanem bőrirritációt, szemérzékenységet vagy akár pattanásokat is okozhat, különösen krémek esetében. Ezért kulcsfontosságú, hogy mindig ellenőrizzük a termékek lejárati idejét, csak olyan terméket használjunk, ami még nem romlott meg.

Szelektálni nem csak a lejárat miatt érdemes, hanem azért is, hogy csak olyan termékek birtokában legyünk, amit tényleg fel is fogunk használni.

Biztos veled is  előfordult már olyan, amikor megvetted még tetszett az a rúzs vagy paletta, de aztán sose használtad. Nem kell őket tartogatni, ha jó minőségű és megfelelően megtisztítod az ilyen termékeidet, tovább tudsz adni rajtuk.

Meddig biztonságos a smink és a szépségápolási termékek használata?

A választ közvetlenül a termékeken található apró, de fontos jelzésekből nyerhetjük ki. Keress egy nyitott krémes tégely ábráját a csomagoláson, ami mellett egy szám és egy „M” betű áll – ez mutatja meg, hogy a termék felbontása után hány hónapig ajánlott biztonságosan használni.

Például, ha egy szempillaspirálon a 6M szerepel, az azt jelenti, hogy a terméket javasolt legfeljebb 6 hónapig használni a felbontást követően.

Az alapozókat és a púdereket 12-18 hónapig tudod használni. De a púdereknél érdemes odafigyelni, ha az árnyalatuk megváltozik, jobb, ha újat szerzel be. Folyékony rúzsok és szájfények esetén 6 hónapig, míg a szemhéjtusok akár két évig is jók lehetnek.

Maszkok esetében 3 hónap a javasolt felhasználási idő, míg a pattanás elleni termékeket 4-6 hónapig használható biztonsággal. Tonikokat 6-12 hónapig használj, arctisztítókat, krémeket, hámlasztókat és ajakbalzsamokat pedig 1 évig. Maszkokat, a szakértők szerint, két évig nyugodtan használhatjuk.

Ne feledd: ezek az időintervallumok a termékek felbontásától számítanak!

A smink és szépségápolási termékek élettartamának ismerete nem csupán segít elkerülni a bőrproblémákat, hanem lehetővé teszi számodra, hogy tudatosan és gazdaságosan kezeld a készleteidet.

Végszó: tudatos vásárlás a gyakorlatban

Végszó: Tudatos Vásárlás a Gyakorlatban

Az emberi természetben ott van a gyűjtögetési hajlam, amit, ha egy kis vásárlási mániával megfűszerezünk, készen is van egy több száz termékből álló szépségápolási/smink termék kollekció.

Fontos azonban tudatában lennünk, hogy nem vagyunk influencerek, nem kapunk PR csomagokat, és valójában nincs is szükségünk ennyi termékre.

A NO BUY kihívás remek lehetőség arra, hogy tudatosabban éljünk, és megtaláljuk az igazán fontos dolgokat az életünkben.

Kedves olvasó, készen állsz a tudatos fogyasztásra? A Minimag.hu-nál hiszünk benne, hogy minden apró változtatás, amit a tudatosabb életmód felé teszel, jelentőséggel bír. Emlékezz, a tudatosság útja nem verseny, hanem egy személyes utazás, amely során felfedezheted, mi az, ami igazán fontos számodra. 

A Minimag.hu minden lépésnél melletted áll, inspiráló tartalommal és hasznos tippekkel támogatva a tudatos vásárlási szokások kialakítását.

Papp Nelli

Minimag Gyakornok

MINIMAG HÍRLEVÉL

Ne maradj le a Minimag friss híreiről, se az ajándékokról, amit küldünk!

Mi sem szeretjük a SPAMeket, ezért nem is fogunk neked ilyet küldeni.
Ellenben 2 hetente értesítünk a legérdekesebb gyerek- és szülőfókuszú irásokról, különleges ajánlókat mutatunk a legmenőbb gyerekboltok kínálatából.
SŐT!!! olyan akciókról értesítünk, amelyek csak a MINIMAG olvasóknak járnak.

IZGALMASAN HANGZIK?

GYERE CSATLAKOZZ A MINIMAG KÖZÖSSÉGHEZ

MINDEN FELIRATKOZÓ KAP TŐLÜNK EGY AJÁNDÉKOT :))

 

Ez is érdekelhet

Ne maradj le rólunk

További cikkei

Nézz körül a webshopunkban

Kövess minket