A lelkesedés szintjei
Annyira jó válogatni, rendezgetni a szebbnél szebb iciri-piciri ruhácskákat, és belegondolni, hogy van olyan iciri-piciri lábacska, ami elfér azokba a kisruhákba. Mindez persze még a szülés előtt. 🙂
Alig telik el viszont pár hét, és már is kinőtte az első méretet. Az 56-os babaruhákat még nagy izgalommal fotózgatjuk, rendezgetjük, hiszen még olyan jó állapotban vannak, biztosan megtalálják majd az új gazdájukat, ha eladjuk őket a Marketplace-n. Majd jönnek sorba a 62-es, 68-as csomagok, és a lelkesedés egyre csak fogy. Mintha méretről méretre egyre több ruhája lenne a babócának. Ezután jönnek majd a „csomagot nem bontok”, illetve a „van néhány foltos, játszós ruha is, azt ajándékba adom” szintek. Ha ezen is túlléptünk, akkor a „vannak ruháim újszülöttől 5 éves korig, gyere válogass” következik, míg végül eljutunk a legutolsó szakaszig: „mindegy, csak vidd”. 😀
A lelkesedés fenti szintjei között időtől és energiától függően oda-vissza ugrálunk. Én jelenleg valahol a „csomagot nem bontok” és a „van néhány játszós” szinten állok, néha-néha azért érzem, hogy a „mindegy, csak vidd” sem olyan távoli már..
Hogyan tudsz kevesebb időből többet eladni a Marketplace-n?
A Marketplace-n való meghirdetés rengeteg idődet veheti el: le kell fotózni a babaruhákat, meg kell írnod a hirdetést, válaszolni az érdeklődőknek, mérni a ruhákat (már ha mérsz)… Ha sikerült eladni, akkor intézni az átadást, vagy a postázást. Annak érdekében, hogy legalább a kommunikáció idejét le tudd szűkíteni, érdemes az alábbiakat végiggondolni:
- Átvétel: csak személyesen, vagy postázol is (posta, Foxpost, vagy bármi más). Ha csomagban is tudod küldeni, mennyibe fog kerülni az eladónak – úgyis ez lesz a 2.kérdése.
- Tartom vagy nem tartom: mennyit vársz egy utalásra vagy egy átvételre. Ha a hirdetés szövegébe nem is írod bele (bár vannak, akik már ott jelzik), az érdeklődőnek érdemes megírni, mennyi ideje van, hogy elutalja az összeget, vagy eljöjjön a kisruhákért. Ha nem tartja be az általad szabott határidőt, nyugodt szívvel ajánlhatod fel a következő érdeklődőnek.
- Bontok nem bontok avagy egyessével vagy csomagban: gondold végig, hogyan szeretnéd eladni a kisruhákat. Kétségkívül könnyebb neked, ha csomagban adod el őket, de lehet, hogy ez hosszabb ideig tart majd. Idő és kedv függvényében bármelyik választás jó lehet.
- Mérek vagy nem mérek: vannak olyan ’hobbi érdeklődők’, akik akár 10 kisruhának is elkérik a méreteit, majd közlik, hogy mégsem lesz jó. Döntsd el már az elején, hogyan akarod ezeket a kérdéseket kezelni. Én sokszor ezt azzal oldom meg, hogy már a fotózáskor a kisruha mellé teszek egy mérőszalagot, így nagyjából látni fogja, hogy mekkora méretről van szó.
Mire figyelj a Marketplace hirdetéseknél?
Rengeteg hirdetés van a Marketplacen, így érdemes néhány dolgot figyelembe venni, hogy könnyebben megtalálják a tiédet.
- Használj jó minőségű fotókat: alapvetően a fotók fogják eladni a babaruhákat, ezért nagyon fontos, milyen képeket teszel fel róluk a hirdetésbe. Használj nappali fényt, és törekedj arra, hogy a képek visszaadják a kisruhák állapotát! A beltérben, lámpánál fotózott ruhák sokszor nagyon rossz minőségűek lesznek.
- Legyen egyértelmű a cím: mit adsz el, milyen méretben. Kislány vagy kisfiú? Babaruha vagy csomag? 56-os vagy 98-as méret? A „babaruhák eladók” nem jó. Nehezen fognak megtalálni a keresőben. Ha meg is találnak, rá kell kattintaniuk a hirdetésedre ahhoz, hogy megtudják, mit adsz el pontosan. A sok hirdetés között viszont inkább továbbgörgetnek.
- Hirdess a helyi csoportokban is: keresd meg a földrajzilag hozzád közelebb eső városok baba-mama, adok-veszek csoportjait, és a Marketplace hirdetésedet jelenítsd meg ott is. Természetesen a csoport szabályainak betartásával. Így a hirdetésed több emberhez juthat el, nagyobb eséllyel talál majd rád az ideális vásárló.
- Légy őszinte a kisruhák állapotát illetően: Ha valami foltos vagy lyukas vagy csak mosási bolyhos, akkor írd bele. Így tudod elkerülni a későbbi negatív visszajelzéseket. Legyen egyértelmű, hogy mit vesznek.
- Preferáld a személyes átvételt: Ezért is jó, ha a helyi csoportokban is hirdetsz. Ha viszont nem jön össze a személyes átvétel, akkor marad az előreutalás. Megszokott már, hogy ilyen esetben a szállítás költségét a vevő fizeti az áron felül. (Bár találkoztam olyan vevővel is, aki féláron akarta megvenni a kisruhát, azt is csak akkor, ha én állom a szállítást. Mondanom sem kell, hogy nem ő lett a szerencsés vevő..)
Az egész eladás a bizalmon alapul. Nagyon fontos, hogyan kommunikálunk egymással. És bár nem személyes kommunikációról van szó, próbáljuk meg betartani az alapvető normákat. Sosem tudhatjuk, melyik érdeklődő fogja megvenni a következő alkalommal meghirdetett babaruhát, játékot.
A SZERZŐRŐL
Vincze Tünde vagyok, a BabuciBox alapítója.
Idő- és rendmániás, szeretem a körülöttem lévő dolgokat hatékonyan megszervezni. Egy újszülött mellett ez nem mindig egyszerű, ezért is terveztük úgy a BabuciBox-ot, hogy az a lehető legkényelmesebb megoldást nyújtsa a kisbabák fenntartható öltöztetésére. Magyarországon egyedülálló szolgáltatásunk révén baba kapszulagardróbokat adunk bérbe.
Minél többet foglalkozom babaruhákkal, annál jobban látom a babaruhaipar mérhetetlen pazarlását. Hiszem, hogy mi, anyukák, tudjuk ezt jobban is csinálni. Célom, hogy segítsek az újdonsült szülőknek, hogy kisbabájuk öltöztetésében (is) egyre tudatosabbá váljanak.
Van egy életvidám, örökmozgó kislányom és egy csodálatos férjem. Ha éppen nem babaruhákat rendezek és csomagolok, akkor olvasok, társasozok vagy túrázok.
Rólunk, baba kapszulagardróbokról és bérelhető csomagjainkról itt olvashattok bővebben: https://babucibox.hu/