fbpx

Mi az a Sephora saga, és mi történt a Tiktokon, amiért kiborult a bili?

Mi az a Sephora saga, és mi történt a Tiktokon, amiért kiborult a bili?
Ó, a gyereknevelés és a kiskereskedelmi dzsungelben való navigálás örömei! Üdvözlünk a legújabb szappanoperában, a címe Sephora Saga. Úgy tűnik, hogy a kozmetikai paradicsom csatatérré vált, nem csak a tökéletes rúzs árnyalatának megtalálásában, hanem a nem éppen tökéletesen viselkedő tinik kezelésének terén is. Az 1970-es évekbeli megnyitása óta a Sephora világszerte terjeszkedett, és az egyik  legnépszerűbb kozmetikai üzlet az Egyesült Államokban. A márka küldetésnyilatkozata azt ígéri, hogy ” barátságos szépségvásárlási élményt nyújt mindenki számára „

Képzeld el a következőt: a sminkek és parfümök paradicsomában vagy, és hirtelen egy tini tornádó közepén találod magad. Káosz, hangzavar, elborult tégelyek, otthagyott felbontott smink cuccok hada kíséri ezt a tornádót. 

Belép egy TikToker, aki egy elkeseredett pillanatában azt javasolta, hogy „normalizáljuk” a már a belépését a gyereknek, vagy talán be is kéne tiltani, hogy beléphessenek.

Túl durva? Talán csak egy kicsit.

Mert akkor jött egy másik TikToker és arra biztat mindenkit, hogy legyen ugyanolyan bunkó, gonosz a tini lányokkal. Valójában arra biztatta a felnőtt vásárlókat, hogy legyenek „tízszer gonoszabbak”, ha egy Sephora-i „gyerek” nem megfelelő magatartást tanúsít. 

És akkor az van, hogy a #kidsatsephora 27.9 millió  megtekintésnél jár, tehát ne gondold, hogy ez egy pitiáner dolog. A #sephorakids 264.3 milliónál tart.

sephora

Aztán a nagy kiakadást némi önreflexió követte:

Feltöltött egy válaszvideót, és a szülőkre hárította a felelősséget.

„Ezek a lányok nem hibásak. Nagyon fiatalok – mondta K. „Az agyuk nem úgy fejlődött, hogy képes legyen döntéseket hozni dolgokról.”

Persze ennek a videónak közel se volt akkora nézettsége, mint az előzőnek. 

@pbslover Replying to @Kenzington ♬ original sound – &lt3 K

A komment cunamikból kiderült, amit mi már réges- rég tudunk:

A gyermeknevelés nem könnyű munka

Ugyanakkor az, hogy hogyan viselkedik a gyerekem egy adott helyen ( drogéria) az engem is minősít, mint szülőt. 

Ha a gyerekem nem képes megfelelően viselkedni egy boltban, akkor nem engedem el egyedül boltba. 

Az is kiderült a kommentekből, hogy ma a tinédzsereknek nincs a korosztályuknak és érdeklődési körüknek megfelelő kiskereskedelmi üzletük. Szegény amerikai tini csapat, nem tud hol vásárolni….

kislány smink

Már csak egy kérdésem maradt:

Miért kéne sminkelni magát egy 10-12 éves gyereknek?

Ez a minta nem újdonság, és mindig is voltak olyan szépségtrendek, amelyeket a fiatalabb generációk kerestek, és amelyeket a fiatal közönséget magával ragadó influencerek tartottak fenn. 

Az életkoruknak megfelelő influencerek hiánya a TikTokon, valamint ezeknek a smink- és bőrápoló márkáknak a fiatal lányokra szabott marketingje azt jelzi, hogy a fogyasztói kultúra rossz helyre kerül.

Azáltal, hogy termékeiket stratégiailag a kifinomultság és a felnőtté válás jelzőjeként pozícionálják az influencerek életstílusán keresztül, a márkák megragadják azt a veleszületett vágyat, hogy a gyerekek utánozzák az érettebbnek vélt példaképek viselkedését és birtokát.

kislány smink

A gyerekek nem rendelkeznek olyan médiaműveltséggel, mint a felnőttek, és nem fogják felismerni, ha a reklámokat alattomosan szerepeltetik kedvenc influencer videóiban. A „készülj velem” stílusú videók használatával a termékmegjelenítés összefonódik egy influencer precízen összeválogatott életéről készült felvételekkel, ideális felnőtt életet teremtve a fiatal közönség szemében.

A keringő TikTok-videók alapján úgy tűnik, a fiatal lányok megszállottjai a 100 dolláros retinolos arckrém birtoklásának. Az identitásuk és társadalmi helyzetük szerves részévé vált. A karácsonyi listák eltolódása a hagyományos játékokról a márkás smink- és bőrápoló termékek iránti vágy felé mutatja, hogy a fogyasztói kultúra beszivárog a gyermekkorba.

anya lány a smink

A felnőttek, akik panaszkodtak a fiatal lányokra, maguk is voltak gyerekek, és biztosak lehetünk abban is,  hogy sokan játszottak az anyukájuk sminkjeivel.

Ez nem újdonság, és csak remélni merjük, hogy a fiatal korban történő sminkelés és bőrápolás szórakoztató marad, és nem társadalmi elvárás.

Bordás Andrea

Bordás Andrea

Minimag főszerkesztő, alapító

További cikkei

Minimag hírlevél feliratkozás

Kövess minket