Minimag - Hírek nemcsak szülőknek

Minimag - Hírek nemcsak szülőknek

Diszkrimináció elleni reklámfilm és kiadvány készült

Diszkrimináció elleni reklámfilm és kiadvány készült

A Magyarországon élő külföldieket érő mindennapi atrocitásokat helyezi fókuszába az a reklámfilm, amely egy átfogó tanári kézikönyv megismertetését támogatja.  

A reklámfilm főhőse egy nálunk élő koreai taekwondo mester és szintén külföldről ideszármazott tanítványai, akik az őket érő verbális inzultusokról adnak számot. A komor felütésű, de végül feloldódó hangulatú klip egy nemzetközi együttműködésben készült tanári kézikönyvre hívja fel széles körben a figyelmet.

A kézikönyv egy Európai uniós projekt keretében jött létre, melynek célja, hogy növelje a civil társadalom tudatosságát, valamint a közösségi vezetők és a fiatalok képességeit Olaszországban, Spanyolországban és Magyarországon, hogy az iskoláikban és közösségeikben előforduló rasszista és idegengyűlölő szituációkat (különösen a gyűlöletbeszédet), a jelenségek gyökereit, valamint a sztereotípiáknak a társadalomra gyakorolt hatását is azonosítani tudják, és azokra válaszokat tudjanak adni.

Melyik parfüm illik hozzád a csillagjegyed szerint? – A 2025-ös illathoroszkóp

Az „Empowered – Középiskolai tanári kézikönyv a diszkrimináció elleni fellépéshez” című kiadvány a diszkrimináció iskolai kezeléséhez nyújt segítséget. Elsősorban a 11-18 évesek korosztályát megcélozva kínál átfogó forrásanyagot a pedagógusok számára azzal a céllal, hogy diákjaikban elmélyíthessék az intoleranciával kapcsolatos ismereteket, és felvértezhessék őket olyan módszerekkel, amelyeket az élet virtuális és valódi színterein tapasztalt rasszizmussal szemben egyaránt alkalmazhatnak.

A tanárok és a diákok felkészítése mellett fontos célkitűzés még más kulcsfontosságú multiplikátorok, közösségi vezetők, fiatalok, újságírók, helyi intézmények és civil szervezetek tagjainak felkészítése is a rasszizmus az idegengyűlölet, különösen a gyűlöletbeszéd elleni küzdelemre.

A tanárok és a diákok felkészítése mellett fontos célkitűzés még más kulcsfontosságú multiplikátorok, közösségi vezetők, fiatalok, újságírók, helyi intézmények és civil szervezetek tagjainak felkészítése is a rasszizmus az idegengyűlölet, különösen a gyűlöletbeszéd elleni küzdelemre.

A reklámfilm:

A projektről:

Az EMPOWER – European key Multipliers PromOte aWarenEss against Racism and xenophobia c. kétéves (2023-25) projektet az Európai Unió CERV programja támogatja. A projekt átfogó és interszekcionális megközelítésen alapul, amelynek célja a kulcsfontosságú multiplikátorok (közösségi vezetők, diákok, fiatalok, tanárok, újságírók, helyi intézmények és civil szervezetek tagjai) felkészítése a rasszizmus, az idegengyűlölet, különösen a gyűlöletbeszéd elleni küzdelemre. A kézikönyv kilenc tematikus óratervet tartalmaz, melyek mind más szempontból közelítik meg ugyanazt a témát. Ezek a foglalkozások a diákoknak a tanulási folyamatban való aktív részvételét hivatottak segíteni. Az órai munkába történő zökkenőmentes integrációt elősegítendő, minden foglalkozást egy sor pedagógiailag ösztönző magyarázat (pedagogical stimuli) kísér. Az eszköztár célja, hogy értékes ismereteket és gyakorlati stratégiákat nyújtsanak az oktatóknak a tevékenységek végrehajtása során, az esetleg felmerülő kihívások kezeléséhez.

Ne maradj le rólunk

További cikkei

Nézz körül a webshopunkban

Kövess minket