A nővérek közötti kötelék elképesztő erős tud lenni, bár, egyben, semmi sem tud annyira bonyolult is lenni, mint ez a rokoni kapcsolat ( na jó az anya-lánya kapcsolat tud még ebbe a körbe tartozni).
Hollywood és a világ nagy filmgyártói már nagyon korán felismerték a lehetőséget ebben a rokoni kapcsolatban, így számos filmet találunk, amelyek bemutatják milyen szerepet játszanak, játszhatnak a nővérek egymás életében. Íme egy szubjektív válogatás a kedvenc nővéres filmjeinkről.
Találsz köztük szívmelengető darabokat, inspirálókat, és drámai műveket is.
Hannah és nővérei (1986) Rendező: Woody Allen
Woody Allen romantikus vigjátéka, mely egyben a leghumánusabb alkotása a rendező géniusznak.
A filmben főszereplői: Mia Farrow, Barbara Hershey, Dianne Wiest és Michael Caine. A történet középpontjában Hannah (Mia Farrow) áll, egy sikeres színésznő, és nővérei, Lee (Barbara Hershey), Holly (Dianne Wiest). A film az életükről szól, arról, hogyan hatnak egymásr, hogyan viszonyulnak a férfiakhoz, családjukhoz, a kapcsolataik hullámhegyeit és völgyeit követhetjük nyomon. A poénok ütnek mint mindig, de a hangvétel sokkal lágyabb, optimistább, mint a többi Allen filmben.
Szeretni fogod a nővérekkel együtt töltött időt.
A szomszédom, Totoro (1988) Rendező: Hayao Miyazaki
Studio Ghibliben készült rendkivül népszerú anime rajzfilm középpontjában két testvér áll: Satsuke és négy éves húga Mei. Egy új lakásba költöznek az édesanyjukkal, aki betegsége miatt ágyhoz kötött. A lányok azzal foglalatoskodnak, hogy alkalmassá tegyék a házat beteg édesanyjuk kórházból való hazatérésére, és szívesen fedezik fel új lakóhelyük zugait, valamint a hátsó kertjüket szegélyező varázslatos erdőt. Rátalálnak egy különleges, természetfeletti lényre, Totorora, egy kövér, jóindulatú nyusziszerű lényre, aki segít nekik megbirkózni a nehéz helyzettel.
A film remek üzenetet közvetít a családról, a barátságról és a természetről.
Értelem és érzelem (1995) Rendező: Ang Lee
Az 1811-es Jane Austen klasszikusát feldolgozó adaptáció bővelkedik esőben, angol vidékben és nővéri kapcsolatokban. Bár Austen regényében a a szerelemről, a pénzről és a társadalmi osztályról írt leginkább, a nővérek közötti kapcsolat, feszültség mindvégig jelen van.
A történet középpontjában a két nővér, Elinor (Emma Thompson) és Marianne (Kate Winslet) áll, akiknek családja elveszíti a vagyonát, és új életet kell kezdeniük. A két nő különböző módon reagál az új helyzetre: Elinor racionális és óvatos, míg Marianne érzelmes és romantikus. A film a két testvér küzdelmét mutatja be a szerelemmel, az önállósággal és a családi összetartozással kapcsolatban. Emma Thompson, aki az Oscar-díjas forgatókönyvet írta, saját feminista gondolataival ruházza fel Austen történetét azáltal, hogy egyértelművé teszi azoknak a nőknek a problémáit, akik nem dolgoztak, és nem örököltek pénzt.
Átkozott boszorkák 1998, Rendező: Griffin Dunne
Sandra Bullock és Nicole Kidman modernkori boszorkányok – és egyben egymástól elhidegült nővérek – ebben az alulértékelt romantikus vígjátékban. Mivel a szerelmi élete szó szerint halálra van ítélve, Sally (egy tipikusan feszült Bullock) belenyugszik a magányos, rideg életbe, melyben anyai szerepben teljesedhet ki, majd megmenti nővérét, Gilliant (Kidman, aki imádja a térdig érő csizmákat és a kígyótetoválást) egy bántalmazó, vörös nyakú pasitól. A film enyhe feminista sugallata, hogy a férfiak nélküli életnek nem kell teljesen magányosnak lennie.
Büszkeség és balítélet ( 2005) Rendező: Joe Wright
Darcyba mindenki szerelmes, de most nem is ez a lényeg, hanem az 5 Bennett lányra, köztük elsősorban Elizabethre (Keira Knightly), a legokosabbra és Jane-re (Rosamund Pike), a legkedvesebbre koncentráló film, mely szintén Jane Austen adaptáció. A család anyagi helyzete nem túl rózsás, így a kor szellemének megfelelően a lányoknak szükségük van egy jó házasságra, mellyel bebiztosíthatják a jövőjüket. A fő irány Elizabeth és Mr Darcy kapcsolata, cívódása, de a nővérek közötti kapcsolat is egyfajta szerelmes levél.
Jégvarázs (2013)
A Disney animációs filmje két nővér, Elsa és Anna történetét meséli el, akiknek kapcsolata a gyerekkorukban történt tragédia miatt sérült meg, és csak felnőttként képesek újra rendbe hozni azt. Anna és Elza kapcsolata mindennek a középpontjában áll, és lehetetlen nem elérzékenyülni a két hercegnő közötti mély kapcsolaton.
Mi történt Baby Jane-nel? (1962) Rendező Robert Aldrich
A végére hagytunk egy különleges darabot: nem a könnyedebbik fajtából.
Thriller a javából, Bette Davis és Joan Crawford velőtrázóan jó színjátékával tolmácsolva. A vagány Baby Jane ünnepelt gyereksztár volt, mostanra már mindenki megfeledkezett róla; míg visszafogott nővére, Blanche komolyabb bizonyítvánnyal rendelkező, híres, népszerű színésznő – egészen addig, amíg egy rejtélyes autóbaleset következtében nyomorék lesz, rászorulva nővérére.
A pár közötti keserűséget és feszültséget még jobban érezhetővé teszik Aldrich szereposztási döntése: az általa választott színésznők között régóta fennálló versengést használta ki a drámai hatás kedvéért. Persze az is hozzátett, hogy Hollywood két legelbűvölőbb, legkarizmatikusabb színésznőjét úgy elmaszkírozták, hogy úgy néztek ki, mint két ronda öregasszony) .
Baby Jane megformálásáért Davist Oscar díjra jelölték, ez sem tett túl jót a két színésznő későbbi kapcsolatának.