Balsai Mónival és Schmied Zoltánnal A testőr bemutató a Centrál Színházban

Minimag – Magazin szülőknek, akik nem adják fel önmagukat

Molnár Ferenc A testőr

A szerelem és a hűség próbája olyan alapvető dráma, amely sosem avul el. Molnár Ferenc zseniális komédiája, A testőr, éppen ezt a dilemmát járja körül lenyűgöző eleganciával és finom iróniával. A Centrál Színház színpadán szeptember 13-ától Balsai Móni és Schmied Zoltán, a közönség által már jól ismert, rendkívül erős színpadi összhanggal bíró párosa kelti életre ezt a klasszikus történetet.

15 villámgyors vacsora – 30 perc alatt

Iratkozz fel, és azonnal küldjük a receptválogatást, amit a legválogatósabb gyerekek is szeretnek.
Plusz: hetente friss, minimagos sztorik, mi kellhet ennél több?!

Molnár Ferenc: A színház mestere

Ki volt Molnár Ferenc? Egy zseniális drámaíró, az 20. század elejének irodalmi rocksztárja, akit Budapesten és a tengerentúlon, Broadway-szerte is ünnepeltek.

Az 1910-es évek elején,amikor A testőr premierje volt, Molnár volt a leginkább játszott és ünnepelt magyar szerző.

Éles humorral, szarkasztikus iróniával és a lélek legapróbb rezdüléseit is megragadó érzékenységgel írt.

Darabjai képesek voltak egyszerre szórakoztatni és mélyen elgondolkodtatni, a párbeszédei pedig olyan élesek voltak, mint egy szike. A műveiben megjelenő karakterek összetettek voltak: a felszín alatt mindig feszültség, vágy és fájdalom rejlett. Ezzel az egyedülálló kombinációval vált a színház örök mesterévé, aki olyan örök témákat feszegetett, mint a szerelem, a hűség, a féltékenység és a színjátszás az élet színpadán.

A testőr bemutató a Centrál Színházban

A történet középpontjában egy színészházaspár áll, akik fél évvel az esküvő után kezdenek elhidegülni egymástól. A férj attól tart, felesége, az ünnepelt Színésznő már nem szereti őt, és egyre mélyülő gyanúja nem hagyja nyugodni. Elhatározza, hogy próbára teszi felesége hűségét: saját színészi képességeit latba vetve, parókába és egyenruhába bújva testőrként kezd udvarolni saját nejének.

A cselekmény innen válik igazán sziporkázóvá és kacagtatóvá, hiszen a férjnek élete legjobb alakítását kell nyújtania, miközben a felesége egyre zavartabbá válik. A helyzetből fakadó komikus félreértések, a szellemes párbeszédek és a házaspár folyamatosan kibillenő egyensúlya garantáltan megnevetteti a közönséget.

Molnár Ferenc A testőr

A darab zsenialitása abban is rejlik, hogy feszegeti a valóság és az illúzió határait. Molnár Ferenc a következő anekdotával válaszolt arra a kérdésre, vajon hihető-e, hogy a feleség nem ismeri fel a férjét a jelmezben: „A színház létezése a hazugság – kivéve a lényeget. Ha a néző egy darab festett vászonról elhiszi, hogy az egy erdő, akkor ezt is el fogja hinni.” A darab időtlen aktualitását pedig jól jelzi a korabeli sajtó is: A Hét című folyóirat az 1910-es ősbemutató idején úgy jellemezte: „Komédiások szerelme és szerelmesek komédiája.”

Az Ujj Mészáros Károly rendezte előadás vizuálisan is különleges élményt ígér. Míg a Molnár Ferenc-i klasszikusok gyakran a szerző saját korába, a századelő budapesti világába kalauzolnak minket, a rendező tudatosan helyezi a történetet a tízes években szárnyait bontogató art deco és a jazz korszakba. Ennek a döntésnek pedig komoly oka van, amely a Centrál Színház repertoárjára is reflektál.

Molnár Ferenc A testőr

A Centrál Színházban már hatalmas sikerrel fut egy másik Molnár darab, a Játék a kastélyban. Az előadásról korábban már írtunk: Játék a kastélyban. 

Annak érdekében, hogy a két Molnár-darab vizuálisan és hangulatában is markánsan elkülönüljön egymástól, A testőr egy elegáns, pezsgő, a szabadság és a modernitás érzetével átitatott világba kalauzolja a nézőt.

„Molnár Ferenc A testőr című zseniális darabja egyrészt elképesztő poénözön, hatalmas brillírozási lehetőség színészi szempontból, ugyanakkor alapvető igazságokat pendít meg az érzéki vágyak, a vonzások és választások, sőt a hosszabbtávú párkapcsolati működés tárgykörében is. Az idő komoly tényező ebben a darabban, kétszer is üt az óra nyílt színen, ami feltétlenül rámutat arra, hogy az egyes jelenetek akkor váltják be a fentieket, ha olajozott, finom szerkezetként, pontosan, mondatról mondatra, jó ritmusban működnek - persze a könnyed természetesség látszatát keltve. Ez hálás lehetőség, ugyanakkor komoly kihívás. Az persze segít, hogy a szereposztás – korabeli jelzővel, illetve – parádés. Az idővel függ össze az is, hogy némi anakronizmussal ezt a történetet a tízes években még csak szárnyait bontogató art-decoba és a jazz korszakba csúsztattuk, hogy karakteresen elkülönüljön a Centrál Színházban hatalmas sikerrel futó másik Molnár darabtól, a Játék a kastélyban című előadástól. Így remélem, hogy ebben a szokatlan, újszerű megjelenésében is elkápráztat, szórakoztat és elvarázsol mindenkit majd az előadás, miközben rádöbbenünk, hogy ez is - mint minden Molnár darab - bizony rólunk szól...”

A díszlettervező Bagossy Levente, a jelmeztervező Kárpáti Enikő munkája teszi teljessé ezt az újszerű, stílusos víziót.

A főszerepben Balsai Móni és Schmied Zoltán

Molnár Ferenc A testőr

A Büszkeség és balítéletet évek óta sziporkázó sikerrel játszó párosa kelti életre a feleséget és a testőrt játszó férjet a nagyszínpadon. A két színész közötti feszültség, összhang és vibrálás garancia a felejthetetlen élményre. Olyan kiváló játszótársak egészítik ki őket, mint Györgyi Anna és Kaszás Gergő, akik a történetet még izgalmasabbá teszik.

Az előadást először szeptember 13-án láthatja a közönség a budapesti Centrál Színházban. Érdemes mielőbb lefoglalni a jegyeket, hogy részese lehessünk ennek a szellemes, nosztalgikus és a rólunk szóló darabnak, ahol a szerelem és a színpad játéka találkozik az art deco eleganciával.

Tetszett, amit olvastál?–akkor iratkozz fel, és azonnal küldjük a receptválogatást, amit a legválogatósabb gyerekek is szeretnek.

Plusz hetente friss, minimagos sztorikat és tippeket kapsz.

Ez is érdekelhet ebből a kategóriából

Ne maradj le rólunk

További cikkei

Nézz körül a webshopunkban

Kövess minket