Most rendhagyó módon inkább a pedagógusokhoz szólok, de ígérem lesznek olyan ötleteim is, amivel szülőként is támogatni tudjuk a kamaszt, vagy jelezhetitek az igényeiteket az iskola felé.
Gurin Eszter
Ismerd meg a szerzőt
Gurin Eszter
vagyok coach, mediátor, művészetterapeuta. Nő, anya, feleség és barát. A férjem szerint enyém a legjobb paprikás krumpli, a gyerekeim pedig azt tartják bennem sokra, hogy először kihúzom őket a bajból és csak AZTÁN kérdezem őket, hogyan jött létre egyáltalán. A barátaim empatikusnak tartanak, a kollégáim szívesen dolgoznak velem. Ami igazán megnyugtat engem, az egy jó könyv, egy izgalmas film vagy egy finom kávé. Ami pedig inspirál, az az emberi sokszínűség. A problémák és az utak, melyeket klienseim bejárnak, hogy önmagukra találjanak.
Szakmailag milyen témákban támogatlak benneteket ezen az oldalon?
női szerepek, nőiesség
nagyobb gyerekekkel az élet
konfliktuskezelés
Oldalam: Életterv
Nehezítő tényezők ebben az időszakban:
- újra visszatérni egy rendszeres és szabályozott napi rutinhoz
- belecsöppenni a gyorsan máris tanulunk és számot adunk a tudásunkról helyzetbe és az ezzel járó szorongáshoz
- esetleg visszatérni egy bántalmazó közegbe
- megküzdeni az esetleges kütyüelvonási tünetekkel, feszültséggel
Az iskola, a pedagógus hogyan támogathatja a kamaszokat?
- beszélgetős órák, ahol a diákok újra kapcsolódhatnak egymáshoz, beszélgethetnek
- csoportszabályok megalkotásával: mi az ami fontos érték az osztályban, milyen viselkedési szabályokat tartanak fontosnak és mi a következménye a csoportszabályok be nem tartásának (nagyon fontos: ez közös szabályalkotást jelent, nem a pedagógus által egyoldalúan diktált szabályok elfogadását)
- csapatépítés, akár kirándulással, akár projektnappal, de akár tanórából elcsípett 10-15 percekkel (rengeteg csapatépítő játék és forgatókönyv található a neten is)
- fokozatosan növeljék az iskolai terhelést, ne egyből számonkéréssel indítsanak
- koncentráljanak a diákok erősségeire, így támogassák őket
- gyakorolják a diákokkal közösen a pozitív visszajelzések adását
Tisztában vagyok vele, hogy sokan felhördültek, ahogy olvastak, hogy milyen teher kell még egy pedagógusra, de egyrészt tudom, hogy sok pedagógus tanít és nevel ebben a szellemben, másrészt aki ezt megtapasztalja, rájön, hogy neki is könnyebb így az osztályokkal.
És a szülők hol kapnak ebben szerepet?
A szülőknek is szól ez a cikk természetesen, hiszen otthon is lehetnek családi szabályok, lehetnek következmények, jó ha vannak közös programok, beszélgetési lehetőségek. Lehet a kamaszt a tanulásában időkezelési, tanulási technikák megtanításával támogatni, stresszkezelési módszereket mutatni nekik. (és ezt nem mind az iskolától elvárni)
Ez is érdekelhet
Beszéljünk a kütyüzésről
Közeledik a szeptember, és a tervezett törvénymódosítás akár a teljes telefonhasználat tiltását is magával hozhatja az iskolákban. De vajon hogyan hat ez a kamaszokra, és
Az iskolai visszatérés sikeressége nagymértékben függ attól, hogy milyen támogatást kapnak a diákok az iskolában. A pedagógusok kulcsszerepet játszanak abban, hogy empátiával, rugalmassággal és kreatív megoldásokkal segítsék a kamaszokat ebben a folyamatban. A pozitív iskolai légkör, a közösségi tevékenységek, a fokozatos terhelés, a mentális támogatás és a nyitott kommunikáció mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a diákok kiegyensúlyozottan és magabiztosan kezdjék az új tanévet.
Milyen érzés egy vagy több kiskamasz, kamasz szülőjének lenni?
Kíváncsi vagy, milyen érzés kiskamasz vagy kamasz szülőjének lenni? Szerzőnk, Gurin Eszter, coach, mediátor és művészetterapeuta legújabb cikke pontosan erre ad választ. Képzeld el, hogy
Kamaszok és szülők: Értékrendek ütközése a generációs szakadék árnyékában
Szerepelhetne a címben a különbözőség szó is, de szerintem ezzel találkoztok is a mindennapokban. Emlékszel még arra a tinédzserre, aki voltál? Aki lázadt a szülei
Kamasz napló
Milyen lenne ma egy naplóbejegyzés, ha egy mai kamasz írná? (A valósággal egyezés kizárt, ha mégis megtörtént és valaki magára vagy a kamasz gyermekére ismer,