Magyarországon évente több mint 8000 nőnél diagnosztizálnak emlőrákot. A statisztika mögött életek, családok, barátságok állnak – és a megelőzés lehetősége, amit még mindig sokan elmulasztanak. Az I Think Pink immár negyedik évadába lépett, és idén csatlakozik az Estée Lauder Companies globális mellrák elleni kampányához, amely Magyarországon is az „Együtt erősebbek vagyunk” mottó jegyében zajlik, a Hello PR támogatásával.
15 villámgyors vacsora – 30 perc alatt
Iratkozz fel, és azonnal küldjük a receptválogatást, amit a legválogatósabb gyerekek is szeretnek.
Plusz: hetente friss, minimagos sztorik, mi kellhet ennél több?!
Az I Think Pink és a Kempinski közös októberi eseménysorozatának célja pontosan erre mutat rá: a megelőzés, a szűrés és a közösségi összefogás fontosságára. Mert a szépség és a női erő túlmutat a külsőségeken: valódi életeket érint és menthet meg.
Dusík Bori, az I Think Pink alapítója és a partneri közösen hangsúlyozzák, hogy a küzdelemhez nem csak orvosi tények, hanem testi-lelki öntörődés és a közösség megtartó ereje is szükséges.
A közös cél: felhívni a figyelmet a megelőzés, a szűrés és a közösségi összefogás fontosságára – mert a szépség és a női erő túlmutat a külsőségeken, valódi életeket érint és menthet meg.
Idén négy programmal várják azokat a nőket, akik nemcsak hallani akarnak a megelőzésről, hanem át is élik azt: jóga, beszélgetés az elfojtott haragról, közös futás és egy kerekasztal-beszélgetés orvosokkal, coachokkal, szakemberekkel.
Minden esemény egy másik oldalát mutatja annak, amit gyakran elfelejtünk: hogy a test és a lélek nem különválasztható, és hogy az érzéseink – még a kényelmetlenek is – fontos jelzéseket küldenek.
A harag, ami erőforrás lehet
Október 16-án, a Deák Palotában különleges beszélgetésre kerül sor.
A téma: „Haragszom, és ez rendben van” – a Fashion Street magazin és a HVG könyvek támogatásával. Kovács Eszter (Mat on The Moon), Reményi Diána (Fashion Street Magazin főszerkesztője) és Komjáthy Alíz szakpszichológus, irodalomterapeuta és coach azt járják körül, miért van az, hogy nők körében a harag gyakran elnyomott, elhallgatott érzés.
Pedig minden érzés érvényes – és a harag is lehet belső erőforrás, ha megtanuljuk felismerni és kezelni. Az est arra is rávilágít: az elfojtott érzések testünkben maradnak, és hosszú távon fizikai tünetekben is megjelenhetnek.
Mozgás, közösség, figyelem
Október 6-án Balázs Mariannal jógázhatnak a jelentkezők a Sanara Studióban – egy bensőséges este, ahol a mozgás és a jelenlét segít visszatalálni önmagunkhoz.
Október 22-én pedig Debreczeni Dórával futnak együtt azok, akik a közösségi mozgás erejét szeretnék megtapasztalni. A mozgás itt nem teljesítmény, hanem jelenlét – esély arra, hogy a test újra otthonná váljon.
Október 28-án, a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben kerül sor a Pink Talk kerekasztal-beszélgetésre „Tükröm, tükröm” címmel.
Az est középpontjában az intuitív figyelem és a törődés áll: hogyan hallgassunk a halk belső hangra? Hogyan vegyük észre, ha valakinek segítségre van szüksége? Hogyan adjuk a legnagyobb ajándékot: a jelenlétünket?
A beszélgetés résztvevői: Tánczos Lilla tréner és coach, Prószéky Dorka, az Estée Lauder brand managere, Ajkai Mónika creative director, coach és wellness curator, Dr. Demeter Ágota szülész-nőgyógyász, Dr. Újhelyi Mihály emlősebész és plasztikai sebész, valamint Dusík Bori, az I Think Pink alapítója.
A Kempinski és az Estée Lauder: amikor a vállalat közösséget épít
A Kempinski Hotel Corvinus Budapest harmadik éve ad otthont az I Think Pink eseményeknek. Idén a kerekasztal mellett sajtóreggelivel és felvilágosító eseménnyel is bővül a program. A hotel több mint 300 munkatársának fele nő, így a Pink October számukra személyes ügy. Októberben saját jógaórát, közös futást, egészséges táplálkozásra fókuszáló előadásokat, valamint mammográfiás szűrőbusz igénybevételét is szervezik.
A Kempinski Hotels csoport idén először vezette be vállalati szinten a Pink October hónapot, amelynek heti fókuszai: a Pink October története és elindítói, az önmagunkra figyelés és a szűrések fontossága, a támogató közösségek szerepe, valamint a jótékonysági kezdeményezések.
Az Estée Lauder Companies globális mellrák elleni kampánya Magyarországon sokszínű programokkal zajlik: Pink Walk városi séták az Imagine Budapesttel minden csütörtökön, ingyenes mammográfiás szűrés a Primavera Alapítvánnyal október 16–17-én, valamint Pink Ribbon limitált kiadású termékek, amelyek bevétele a mellrák elleni küzdelmet támogatja.
Miért fontos erről beszélni?
Mert a szűrés életet menthet. Mert a közösség erőt ad. És mert a megelőzés nem reklámszöveg, hanem konkrét cselekvés: időpontot kérni, elmenni, odafigyelni.
Evelyn H. Lauder, aki 1992-ben elindította a rózsaszín szalag mozgalmat, a lényeget fogalmazta meg: „A szépség túlmutat önmagán – életet, figyelmet és közösséget adhat.”
Október a figyelemről, az időről és arról a döntésről szól, hogy meghallgatjuk magunkat – és egymást.
Az I Think Pink októberi programjai az Estée Lauder Companies és a Kempinski közös ernyője alatt valósulnak meg.
Együtt emlékeztetünk fontos dolgokra: érzéseink iránytűk, és a közösségben rejlő erő életet menthet.
Információ és regisztráció: www.ithinkpink.hu
Ha te is hiszel abban, hogy a megelőzés a figyelemmel kezdődik,
olvasd el a „Lassíts és lélegezz: 24 öngondoskodási ötlet” cikkünket is – mert a testünk és a lelkünk ugyanabból az energiából él.
Ha érdekel, hogyan segíthetsz a gyógyulásban, ajánljuk a Veled az úton | Gyógyító üzenetek daganatos betegségből gyógyulóknak című cikkünket is.