A karácsony a csodák ideje, de van, ahol a csoda nem merül ki a mézeskalács illatában. Súlyos, hosszan tartó betegségben szenvedő gyermekek ezrei küzdenek nemcsak a fizikai tünetekkel, hanem a betegségből fakadó magánnyal, félelemmel és traumával is. Egyre több szakember kongatja a vészharangot a gyermekek mentális egészségéért.
A Mosoly Alapítvány 28 éve dolgozik azért, hogy a súlyos, hosszan tartó betegségben élő gyerekek a gyógyulás útján ne egyedül menjenek végig. Hanem játékkal, mesével, kreativitással, emberrel. Ahol egy történet feloldhat egy szorongást, ahol egy festékfolt több, mint foglalkozás: kapaszkodó.
Megduplázódott az igény
A Mosoly Alapítvány nem csupán foglalkozásokat tart; kreatív, inspiráló és biztonságos teret biztosít a gyerekeknek.
Az elmúlt években a Mosoly több mint kétszeresére növelte a terápiás foglalkozások számát. 2024-ben a 20 fős csapat összesen 1459 ingyenes foglalkozást tartott – Budapesten, Debrecenben, Pécsett és Miskolcon, gyermekonkológiai osztályokon, diabétesz centerekben, neurológiai és gyermekpszichiátriai klinikákon.
Az alapítvány kórházon kívül is segít: a Széles Mosoly Program keretében egyéni terápiát biztosít a sürgős segítségre szoruló gyerekeknek, és nyári táborokat szervez nehéz anyagi helyzetben élő családok gyermekeinek.
“Egyre több fórumon foglalkoznak azzal, hogy a gyermekek mentális egészsége minden eddiginél nagyobb krízisben van. Éppen ezért a Mosoly segítő tevékenysége sem korlátozódhat többé a kórházak falai közé. Kórházon kívüli csoportjaink és a Széles Mosoly programunk további gyógyulási lehetőséget biztosítanak a szorongással küzdő kamaszok és fiatalok, illetve szüleik számára is. Gyógyító tevékenységünkhöz a jövőben is számítunk támogatóinkra, akiknek ezúton is szeretnék köszönetet mondani segítségükért”
mondta Adorján Katalin, a Mosoly Alapítvány vezetője.
Minden forint számít
2024-ben az eMAG vásárlói több mint 14 millió forinttal támogatták a Mosoly munkáját. A Goldenfood márka vásárlói több mint 6 millió forintot gyűjtöttek össze azzal, hogy a sárga Mosoly-matricás kacsa termékeket választották. Mindkét cég idén is megismétli a kampányt, és december folyamán a Budapest Park is csatlakozott.
A támogatóknak köszönetképpen az alapítvány zenei listát állított össze a Goldenfood termékeket vásárlóknak, az eMAG kampányában pedig egy karácsonyi mesét hallgathatnak meg az érdeklődők – Simon Kornél színész előadásában. A „Megtölteni a termet” című történet a belső fény megtalálásáról szól, és letölthető mesefigurákkal ki is lehet rakni otthon.
Három módja van a segítségnek
December 31-ig bárki támogathatja a Mosoly Alapítvány munkáját, akár néhány száz forinttal is:
eMAG: Online vásárlás során kerekítsd fel a kosár értékét, vagy vásárolj adományjegyet.
Goldenfood: Válaszd a sárga Mosoly-matricával jelölt kacsa termékeket az élelmiszerláncok üzleteiben december 28-ig.
Budapest Park: Vegyél koncertjegyet decemberben – a bevétel egy része az alapítványhoz kerül.
Nem kell sokat tenned. De egy beteg gyereknek sokat jelenthet.











