A testreszabás egy igazán menő marketinges koncepció, általában azok élnek velek, akik szeretnék kiemelni az egyedi termékeik erényeit. Az amerikai Amy Jandrisevits nem marketingszakértő, ám imádja a babákat, és nagyon sok empátiát mutat a speciális igényű gyermekek iránt. Nem utolsósorban elképesztő kézügyességről tesz tanúságot, leginkább varrás terén. A gyerekekhez hasonlító babákat tervez és készít, azok számára, akik valamilyen veleszületett, vagy szerzett betegségben szenvednek.
A gyermek onkológiai osztályon végzett szociális munkájában Amy sok testi fogyatékossággal élő gyermekkel találkozott. Kíváncsi volt, vajon egy gyermek, aki elvesztette a haját a kemoterápia miatt, esetleg hajlandó-e a haj nélküli babáját is megölelgetni, elfogadni. A hatás nem maradt el. Mint hozzáértő varrónő és elszánt babagyűjtő, jó három évvel ezelőtt elindította az A Doll Like Me projektet az Instagramon. Az első egy szőke baba volt lábcsonkjával és protézisével, amelyet hasonló fizikai tulajdonságokkal rendelkező lányoknak szánt.
Elképesztő sikert aratott. Számtalan megkeresést kapott, és nagyon sokan terjesztették tovább a babakészítő üzenetét, amelyet a Facebook profiljában is összefoglalt: „Egy ideális világban végtaghiány, eltérő testtípus, orvosi állapot, születési rendellenességek ugyanolyan elfogadottak lennének, mint az összes többi olyan dolog, amely egyedivé tesz minket. ”
Amy Jandrisevits otthon készíti babáit az ebédlőasztalán, és 100 USD-ért eladja őket. GoFundMe kampánya szerint a begyűjtött pénzből azok számára készít babkat, akik nem engedhetik meg maguknak a 100 USD kifizetését. A kampány 2015 óta működik, és eddig mintegy 126 000 USD érkezett be. A babákat a szülők által küldött fotók és leírások alapján készíti el.
A játékpiacon számos példa található, beleértve a kerekes székekben lévő babákat és játékfigurákat, játékokat és könyveket, amelyek segítik a gyerekeket.
Képek forrása: GoFundMe