Az időjárásjelentés arra figyelmezteti a nézőket, hogy az emelkedő átlaghőmérsékletek további katasztrofális hatással lesznek a klímánkra, amelyeket már ma is világszerte érezhetünk. Ezek a Földön élő gyermekek 94 százalékának életét befolyásolják majd, veszélyeztetik a biztonságos élelmiszerellátást és akár többezer milliárd dolláros költséggel járhatnak az adófizetők számára. “A Föld megbolondult. És ha nem hallgatunk a tudósokra, a világ még őrültebb lesz, mire felnövök,” mondja az egyik ifjú meteorológus.
Az időjárásjelentés a gyerekek szívszorító mondatával zárult: “Számunkra ez nem csak egy meteorológiai előrejelzés, hanem a jövőnk.” A nézőket arra biztatják, írjanak alá egy klímavédelmi vállalást: fogadják meg, hogy pénzügyi döntéseiket a fenntarthatósági szempontok figyelembevételével hozzák meg, illetve tájékozódnak az éghajlatvédelmi megoldásokról és a globális klímavédelmi törekvésekről. Az ENSZ Fejlesztési Programja új videósorozatot indít „Éghajlatvédelemről közérthetően” címen, a filmek narrátora Nikolaj Coster-Waldau. A sorozat olyan konkrét megoldásokat mutat be, amelyek már ma is működnek.
“Az időjárásjelentő gyerekek arról a jövőről beszélnek, amely elkerülhetetlenül bekövetkezik, ha nem teszünk mielőbb érdemi lépéseket,”
mondta Achim Steiner, az ENSZ Fejlesztési Programja (UNDP) Adminisztrátora
“A további tétlenség ahhoz vezet, hogy Földünk egyre kevésbé lesz élhető a mai gyerekek és a jövő generációi számára. Csak úgy előzhetjük meg ezt, ha a lehető leggyorsabban és legnagyobb mértékben változtatunk működésünkön. Ilyen gyökeres változás kell legyen a gazdaságaink széndioxid-mentesítése, a megfizethető árú, tiszta energiához való hozzáférés általánossá tétele; természetes környezetünk védelme és helyreállítása; valamint a helyi közösségek támogatása annak érdekében, hogy hallathassák hangjukat a nemzeti klímavédelmi vállalásokkal kapcsolatban.”
A Weather Kids kampánnyal az UNDP célja, hogy elősegítse a társadalmi párbeszédet és cselekvésre mozgósítsa a lakosságot a 2025-ben Brazíliában tartandó COP30 klímacsúcs előtt. A COP30 konferenciát a Párizsi Klímaegyezmény tizedik évfordulóján tartják majd, és kulcsfontosságú lehetőséget kínál majd a világ országainak, hogy összehangolják erőfeszítéseiket az átlaghőmérséklet növekedésének 1,5 Celsius fok alatt tartásához. A tagállamok új klímavédelmi terveket és célkitűzéseket nyújtanak be a nemzetközi közösségnek, ezek a tervek – a „nemzetileg meghatározott hozzájárulások” (NDC-k) – alkotják a globális klímavédelem magját.
A televíziós időjárásjelentések mintájára készített felvétel alapjául szolgáló előrejelzést az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC) és az UNDP „Emberi Klímavárakozások” (Human Climate Horizons) adatbázisa alapján állították össze.
A Weather Kids videókat a világ több mint 80 országában sugározták a csütörtök esti híradókban.
A példátlan globális tévés sugárzást széleskörű összefogás tette lehetővé, a közreműködők nagy része idejét és szolgáltatásait ajánlotta fel a jó cél érdekében. Fő együttműködő partnerei, a Meteorológiai Világszövetség és a The Weather Channel, a The Weather Company legismertebb fogyasztói márkája mellett az UNDP a következő szervezetek munkáját köszöni: Activista; Earth X; Pvblic Foundation, The-Artery, ICCO – a Kommunikációs Tanácsadók Nemzetközi Szövetsége (International Communications Consultancy Organization) – és a SAWA, a Globális Mozireklám Szövetség és tagjai. A kampány globális elérését stratégiai partnerként támogatta az Európai Műsorsugárzók Uniója (EBU). Az Eurovision News a tartalom műsorsugárzókhoz való eljuttatásával járult hozzá a kampányhoz. A videojátékokon belüli hirdetéseket megjelenítő Anzu platform mobil-, PC- és konzoljátékokban, illetve a metaverzumban ad megjelenési lehetőséget a kampánynak.
A kampány weboldalát a www.weatherkids.org címen keresheti fel.