fbpx

Hurrá, nyaralunk!| Családi nyaralás Horvátországba 2.rész

vidám család a tengerparton

Családi nyaralást terveztek Horvátországba? Akkor ez a cikk neked készült, mert ebben bizony az is benne van, amit máshol nem írtak le.

Ez a cikk egy 2 részes sorozat 2. része.

Az első rész röviden: Bea, két kislány édesanyja, és férje, megannyi korábbi, akár érdekesnek 🙂 mondható nyaralási tapasztalattal a háta mögött úgy döntött: idén irány Horvátország, autóval. Így kezdődött:

Természetesen 6 nappal indulás előtt már kiderült, hogy a nagyobbik lányom benyelte a hányós vírust, és most lélegzetvisszafojtva várom, mikor dobja ki a taccsot a kisebbik, de sebaj, én most fogat összeszorítva, művigyorral csak annyit mondok: sose hagyjon el benneteket a remény!

INDULUNK NYARALNI

Amikor a nyaralásunk után néhány nappal rám írt egy ismerősöm azzal a szöveggel, hogy „na, kapsz már levegőt?”, bevallom őszintén nagyon felnevettem. Ennél tűpontosabban nem lehetett volna leírni senkinek, mit is érzek belül. Gyorsan lelövöm a poént: nem kaptam.

Szerző saját fotója

Sokan terveztek, vagy épp már indulásra készen álltok Horvátországba nyaralni, mondván, hogy elérhető autóval is a táv, és legalább OTT A TENGER 😊 Nekik készült ez a beszámoló (na meg mindenkinek, aki tudni szeretné, hogy mire figyeljen, vagy épp mit ne csináljon).

Nagyjából másfél éve tolom a szekeret szabadság nélkül, a testem pedig az utóbbi hetekben igencsak küldte a jeleket, hogy ez már nem oké. Így a lehető legjobbkor jött pár nap kikapcs Horvátországban. Azt nem mondom, hogy sikerült a teljes pihenés 2 kisgyerek és több mint 2000 km-es út mellett. Mindenesetre a kikapcsolódást nagyban támogatta a wi-fi nem-léte, ugyanis az apartmanunkban reggel 9-től éjfélig nem igazán volt elérhető…

Bár mindent annyira kiszámoltam, megterveztem, hogy irtó büszke voltam magamra, azért néhány nem várt esemény igencsak át tudott rendezni néhány dolgot.

Lábjegyzet az utazáshoz

Amit sehol nem olvastam

autobalesettores_minimag

Nos, az első kemény meglepetés nem a határnál ért minket, ahol órákon át tartó várakozásra számítottunk, hiszen reggel 9-kor pár perc alatt tovább jutottunk szombat ide-vagy oda, és nem is az első autópálya kapunál, ahol ENC nélkül is pikk-pakk tovább tudtunk haladni. Egész pontosan Zágráb után jött a fekete leves, de töményen.

Kilométeres sorok, lépésben haladás, és baleset baleset hátán. Így esett meg, hogy a Soprontól tervezett 6 órás utunk 11 órás lett, és hogy este 6-ra sikerült elfoglalni a szállást Vir szigetén. Naplementére értünk oda a tengerhez – én pedig gondolatban telefújtam egy zsepit, hiszen egy fél nap lényegében elment a semmibe.

Ez állati hideg

hidegtenger_minimag

A második meglepetés pedig másnap jött, mikor végre belevetettem magam a tengerbe, de egy halk sikoly jött ki csak a számon: HIDEG!

Pár perc szoktatás után persze már nem volt gáz, de a strandmeleg medencéhez szokott lányaim nem tűrtek ellentmondást ebben a témában: ők bizony nem hajlandóak beletenni a lábukat sem ilyen hideg vízbe!

A következő napok így homokos, melegebb tengerpart után való kereséssel teltek, és naná, hogy az utolsó napon sikerült megtalálni a tökéletest!

Aminek nagyon örültem

Az egyértelműen az apartmanunk volt! Őszintén szólva, hatalmas kő esett le a szívemről, amikor belépve a lakásba, csak azt éreztem, végre, erre vártam! Tisztaság, jó illat, és minden pont olyan volt, mint a képeken – sőt, talán még szebb is! Kényelmes ágyak, modern, új bútorok, háztartási gépek – a klíma pedig nélkülözhetetlen volt a forró napokon. Az pedig külön öröm, hogy Vir azon csendesebb részén helyezkedett el, ahol nyitott ablak mellett is lehetett nyugodtan aludni, és 2 házzal volt csak odébb a tenger. Igaz, a boltok és a pékségek nagyon nem a szomszédban voltak, de valamit valamiért!

Horvátország szállás nyaralás gyererekkel
Szerző saját fotója a szállásról

Amin nagyon meglepődtem

A közlekedés enyhén szólva kaotikus volt Vir szigetén. Képzelj el egy pici szigetet, ahol millió turista van, nincs járda, vagy épp közlekedési lámpa, ellenben az utcák szűkek, és a kedvencem: az üres telkek is kőből készült kerítéssel voltak körbekerítve, az úttestől nagyjából 30 cm-re. Így hát, ha este egy kellemes sétára indulnál a gyerekekkel a belvárosba, gyorsan felejtsd el – hidd el, tapasztalat!

Amit mindenki megkérdezett

Kislányom, amint szuperül érzi magát

Gyorsan le is lövöm a poént azoknak, akik az előző kis bejegyzésem után tűkön ülve várták, vajon a kisebbikem is kidobta-e a taccsot indulás előtt: NEM.

Csodával határos módon a nagyobbik lányomnál kimerült a hányós vírus egy egyszeri, de annál keményebb alkalomra, mely a házunk jelentős részét érintette, másnap pedig csak egy hőemelkedés jelezte, hogy itt bizony valami nem oké. Bár nem mondom, hogy nem állt meg nagyjából 3 mp-re a szívverésem, amikor indulás után nagyjából fél órával a kisebbik lányom a hátsó ülésről meg nem szólalt: Anya, behánytam.

De gyorsan felülkerekedett a józan ész: így jár az, aki reggeli nélkül, ámde folyamatos nasi-ivás fázisban autókázik.

És hogy hogyan lehet túlélni egy 3 és egy majdnem 5 évessel 200 km-es autózást? Nem volt könnyű, hiszen melegük volt, elegük volt, és a megállókat is sűrűbben be kellett iktatni. Ami jól jött (nem meglepő módon) az új, kisebb méretű játékok, hiszen velük szívesebben eljátszottak. Na meg nasi minden mennyiségben! A zadari ajándékboltokban összeszedett csecsebecsék, pedig jól jöttek hazafelé.

Összegzés

Nem biztos, hogy újra indulnék holnap (sőt: biztos, hogy nem) Horvátországba, főképp, hogy a hazaút, szakadó esőben is bőven tartogatott meglepetést.

De a tenger gyönyörű, Zadarba mindenképp érdemes ellátogatni, és ha gyerek nélkül vagytok, Vir északi csücskében a kevesek által ismert partok meseszépek, kristálytiszták – nyilván a turistáknak nem kifejezett célpontjuk a sziklás részek, na meg a kiépületlenség miatt.

Az élmény pedig örök, amit a gyerekeinknek is megmutathattunk! Ha pedig majd télen nagyon vágyom egy kis nyárra, biztosan előveszem majd a tengermorajlós videóimat.

A szerzőről

hellomoms_minimag

Szondi-Bihari Beatrix amellett, hogy két kislány édesanyja, a Hello Moms webshop megálmodója is.

A Debreceni Egyetem magyar szakán tanult, és emellett online újságírással is foglalkozott, de ezt a pályát a lányok érkezésével feladta.

Ahogyan ő mesélte: “Az életem nem csak akkor fordult fel fenekestül, amikor 2016-ban megszületett az első, majd 2018-ban a második lányom, hanem akkor is, amikor 2020-ban elindult a Hello Moms, amit ma már viccesen a harmadik gyerekemnek nevezem.

A webshopnak köszönhetően megismerhettem a legújabb gyerekszoba-gyerekjáték-babakocsi trendeket. Ez pedig az én ízlésvilágomon is nyomot hagyott, hiszen a lányoknak is igyekszem ma már inkább fa játékokat vásárolni, ha tehetem.

Boldog vagyok, hogy a Minimagnak hála az írás is visszatérhetett az életembe.”

Bea webshopját itt találhatjátok meg: hellomoms.hu

További cikkei

Minimag húsvéti Különszám
Ajándék ötletek, letölthető játékok, érdekességek