Képzeld el a következőt: a sminkek és parfümök paradicsomában vagy, és hirtelen egy tini tornádó közepén találod magad. Káosz, hangzavar, elborult tégelyek, otthagyott felbontott smink cuccok hada kíséri ezt a tornádót.
Belép egy TikToker, aki egy elkeseredett pillanatában azt javasolta, hogy „normalizáljuk” a már a belépését a gyereknek, vagy talán be is kéne tiltani, hogy beléphessenek.
Túl durva? Talán csak egy kicsit.
Mert akkor jött egy másik TikToker és arra biztat mindenkit, hogy legyen ugyanolyan bunkó, gonosz a tini lányokkal. Valójában arra biztatta a felnőtt vásárlókat, hogy legyenek „tízszer gonoszabbak”, ha egy Sephora-i „gyerek” nem megfelelő magatartást tanúsít.
@pbslover fuck them kids ‼️‼️#fyp #sephora #kidsatsephora #makeup ♬ original sound – <3 K
És akkor az van, hogy a #kidsatsephora 27.9 millió megtekintésnél jár, tehát ne gondold, hogy ez egy pitiáner dolog. A #sephorakids 264.3 milliónál tart.
Aztán a nagy kiakadást némi önreflexió követte:
Feltöltött egy válaszvideót, és a szülőkre hárította a felelősséget.
„Ezek a lányok nem hibásak. Nagyon fiatalok – mondta K. „Az agyuk nem úgy fejlődött, hogy képes legyen döntéseket hozni dolgokról.”
Persze ennek a videónak közel se volt akkora nézettsége, mint az előzőnek.
@pbslover Replying to @Kenzington ♬ original sound – <3 K
A komment cunamikból kiderült, amit mi már réges- rég tudunk:
A gyermeknevelés nem könnyű munka
Ugyanakkor az, hogy hogyan viselkedik a gyerekem egy adott helyen ( drogéria) az engem is minősít, mint szülőt.
Ha a gyerekem nem képes megfelelően viselkedni egy boltban, akkor nem engedem el egyedül boltba.
Az is kiderült a kommentekből, hogy ma a tinédzsereknek nincs a korosztályuknak és érdeklődési körüknek megfelelő kiskereskedelmi üzletük. Szegény amerikai tini csapat, nem tud hol vásárolni….
Már csak egy kérdésem maradt:
Miért kéne sminkelni magát egy 10-12 éves gyereknek?
Ez a minta nem újdonság, és mindig is voltak olyan szépségtrendek, amelyeket a fiatalabb generációk kerestek, és amelyeket a fiatal közönséget magával ragadó influencerek tartottak fenn.
Az életkoruknak megfelelő influencerek hiánya a TikTokon, valamint ezeknek a smink- és bőrápoló márkáknak a fiatal lányokra szabott marketingje azt jelzi, hogy a fogyasztói kultúra rossz helyre kerül.
Azáltal, hogy termékeiket stratégiailag a kifinomultság és a felnőtté válás jelzőjeként pozícionálják az influencerek életstílusán keresztül, a márkák megragadják azt a veleszületett vágyat, hogy a gyerekek utánozzák az érettebbnek vélt példaképek viselkedését és birtokát.
A gyerekek nem rendelkeznek olyan médiaműveltséggel, mint a felnőttek, és nem fogják felismerni, ha a reklámokat alattomosan szerepeltetik kedvenc influencer videóiban. A „készülj velem” stílusú videók használatával a termékmegjelenítés összefonódik egy influencer precízen összeválogatott életéről készült felvételekkel, ideális felnőtt életet teremtve a fiatal közönség szemében.
A keringő TikTok-videók alapján úgy tűnik, a fiatal lányok megszállottjai a 100 dolláros retinolos arckrém birtoklásának. Az identitásuk és társadalmi helyzetük szerves részévé vált. A karácsonyi listák eltolódása a hagyományos játékokról a márkás smink- és bőrápoló termékek iránti vágy felé mutatja, hogy a fogyasztói kultúra beszivárog a gyermekkorba.
A felnőttek, akik panaszkodtak a fiatal lányokra, maguk is voltak gyerekek, és biztosak lehetünk abban is, hogy sokan játszottak az anyukájuk sminkjeivel.
Ez nem újdonság, és csak remélni merjük, hogy a fiatal korban történő sminkelés és bőrápolás szórakoztató marad, és nem társadalmi elvárás.
Bordás Andrea
Minimag főszerkesztő, alapító
Az önbizalomhiányról… kamaszkorban | Szülőként mit tehetünk
Előző hónapban sorra vettük, hogy milyen hatások gyengítik a kiskamaszok önbizalmát. Most legyünk pozitívabban és nézzük meg, hogy szülőként mit tehetünk gyermekünk egészséges önbizalmának fejlődése
Szülőként jelen lenni… a kiskamaszaink életében
Hogyan lehet megőrizni a józan eszünket, miközben egy érzelmi hullámvasúton ülünk, nézzük a gyereket, hogy ki ő? Mi lett a mi kis, édes, bújós, vagány
Aduász: a színhelyes rúzs | Anyaként is stílusosan | MomChic
Mi az az egy dolog, ami képes arra, hogy a legnehezebb napunkon is üdévé varázsoljon Bennünket? Ja, nem, nem a kávé.:) Elárulom: ez a dolog