Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Mi az a Sephora saga, és mi történt a Tiktokon, amiért kiborult a bili?

Mi az a Sephora saga, és mi történt a Tiktokon, amiért kiborult a bili?
KARÁCSONYI MINIMAG BANNER
Ó, a gyereknevelés és a kiskereskedelmi dzsungelben való navigálás örömei! Üdvözlünk a legújabb szappanoperában, a címe Sephora Saga. Úgy tűnik, hogy a kozmetikai paradicsom csatatérré vált, nem csak a tökéletes rúzs árnyalatának megtalálásában, hanem a nem éppen tökéletesen viselkedő tinik kezelésének terén is. Az 1970-es évekbeli megnyitása óta a Sephora világszerte terjeszkedett, és az egyik  legnépszerűbb kozmetikai üzlet az Egyesült Államokban. A márka küldetésnyilatkozata azt ígéri, hogy ” barátságos szépségvásárlási élményt nyújt mindenki számára „

Képzeld el a következőt: a sminkek és parfümök paradicsomában vagy, és hirtelen egy tini tornádó közepén találod magad. Káosz, hangzavar, elborult tégelyek, otthagyott felbontott smink cuccok hada kíséri ezt a tornádót. 

Belép egy TikToker, aki egy elkeseredett pillanatában azt javasolta, hogy „normalizáljuk” a már a belépését a gyereknek, vagy talán be is kéne tiltani, hogy beléphessenek.

Túl durva? Talán csak egy kicsit.

Mert akkor jött egy másik TikToker és arra biztat mindenkit, hogy legyen ugyanolyan bunkó, gonosz a tini lányokkal. Valójában arra biztatta a felnőtt vásárlókat, hogy legyenek „tízszer gonoszabbak”, ha egy Sephora-i „gyerek” nem megfelelő magatartást tanúsít. 

És akkor az van, hogy a #kidsatsephora 27.9 millió  megtekintésnél jár, tehát ne gondold, hogy ez egy pitiáner dolog. A #sephorakids 264.3 milliónál tart.

sephora

Aztán a nagy kiakadást némi önreflexió követte:

Feltöltött egy válaszvideót, és a szülőkre hárította a felelősséget.

„Ezek a lányok nem hibásak. Nagyon fiatalok – mondta K. „Az agyuk nem úgy fejlődött, hogy képes legyen döntéseket hozni dolgokról.”

Persze ennek a videónak közel se volt akkora nézettsége, mint az előzőnek. 

@pbslover Replying to @Kenzington ♬ original sound – &lt3 K

A komment cunamikból kiderült, amit mi már réges- rég tudunk:

A gyermeknevelés nem könnyű munka

Ugyanakkor az, hogy hogyan viselkedik a gyerekem egy adott helyen ( drogéria) az engem is minősít, mint szülőt. 

Ha a gyerekem nem képes megfelelően viselkedni egy boltban, akkor nem engedem el egyedül boltba. 

Az is kiderült a kommentekből, hogy ma a tinédzsereknek nincs a korosztályuknak és érdeklődési körüknek megfelelő kiskereskedelmi üzletük. Szegény amerikai tini csapat, nem tud hol vásárolni….

kislány smink

Már csak egy kérdésem maradt:

Miért kéne sminkelni magát egy 10-12 éves gyereknek?

Ez a minta nem újdonság, és mindig is voltak olyan szépségtrendek, amelyeket a fiatalabb generációk kerestek, és amelyeket a fiatal közönséget magával ragadó influencerek tartottak fenn. 

Az életkoruknak megfelelő influencerek hiánya a TikTokon, valamint ezeknek a smink- és bőrápoló márkáknak a fiatal lányokra szabott marketingje azt jelzi, hogy a fogyasztói kultúra rossz helyre kerül.

Azáltal, hogy termékeiket stratégiailag a kifinomultság és a felnőtté válás jelzőjeként pozícionálják az influencerek életstílusán keresztül, a márkák megragadják azt a veleszületett vágyat, hogy a gyerekek utánozzák az érettebbnek vélt példaképek viselkedését és birtokát.

kislány smink

A gyerekek nem rendelkeznek olyan médiaműveltséggel, mint a felnőttek, és nem fogják felismerni, ha a reklámokat alattomosan szerepeltetik kedvenc influencer videóiban. A „készülj velem” stílusú videók használatával a termékmegjelenítés összefonódik egy influencer precízen összeválogatott életéről készült felvételekkel, ideális felnőtt életet teremtve a fiatal közönség szemében.

A keringő TikTok-videók alapján úgy tűnik, a fiatal lányok megszállottjai a 100 dolláros retinolos arckrém birtoklásának. Az identitásuk és társadalmi helyzetük szerves részévé vált. A karácsonyi listák eltolódása a hagyományos játékokról a márkás smink- és bőrápoló termékek iránti vágy felé mutatja, hogy a fogyasztói kultúra beszivárog a gyermekkorba.

anya lány a smink

A felnőttek, akik panaszkodtak a fiatal lányokra, maguk is voltak gyerekek, és biztosak lehetünk abban is,  hogy sokan játszottak az anyukájuk sminkjeivel.

Ez nem újdonság, és csak remélni merjük, hogy a fiatal korban történő sminkelés és bőrápolás szórakoztató marad, és nem társadalmi elvárás.

Picture of Bordás Andrea

Bordás Andrea

Minimag főszerkesztő, alapító

További cikkei

GYERE NÉZELŐDNI

Ajándék ötletek, letölthető Mikulás levél, Adventi naptár, csillámporos unikornispuki ..ja az nincs benne. Minimag Karácsonyi Különszám csak nektek, csak most.